• Vandaag besteld, vandaag verstuurd!
  • Gratis verzenden vanaf 150,- euro

"A healthy outside starts from the inside"

Voor aankomen en of afvallen is het van belang dat jij inzicht krijgt in o.a. jouw BMR.

Basal Metabolic Rate (BMR)
De hoeveelheid energie die wordt verbruikt terwijl je in rust bent in een neutraal gematigde omgeving en in een post-absorptieve toestand (wat betekent dat het spijsverteringsstelsel inactief is).

Voor mannen is de berekening als volgt:
66,4730 + (13,7516 x gewicht in kg) + (5,0033 x lichaamslengte in cm) – (6,7550 x leeftijd in jaren).

Voor vrouwen geldt de berekening:
655,0955 + (9,5634 x gewicht in kg) + (1,8496 x lichaamslengte in cm) – (4,6756 x leeftijd in jaren).

Tevens is het van belang om inzicht te krijgen in jouw calorie behoefte o.b.v. de belasting van werk, training, etc.

Mate van activiteit dagelijkse calorie behoefte
weinig tot geen beweging 1986 kcal
1-3 x per week trainen 2276 kcal
4-5 x per week trainen 2425 kcal
Dagelijks trainen en/of 3-4 x intensief trainen 2566 kcal
6-7 x per week Intensieve training 2855 kcal
Dagelijks erg intensief trainen en/of een lichamelijk zwaar belastende baan 3145 kcal
mate van training minuten
matige training, licht verhoogde pols 30
intensieve training, verhoogde pols 45-120
erg intensieve training, verhoogde pols 120

Afhankelijk van jouw doelstelling kun je met behulp van onderstaande gerechten een snelle start maken aan jouw nieuwe lifestyle.